niedziela, 28 lipca 2013

Kruche z agrestem lub porzeczką

To ciasto jak dla mnie jest rewelacyjne. Idealne dla tych, co nie lubią zbyt słodkich ciast. Jest ono kwaskowe, ale bardzo smaczne. Proste w wykonaniu i niedrogie. Warto je zrobić :)


Kruche z agresto-porzeczką


Na ciasto:  
260g mąki krupczatki (ja dałam pszenna)
100g margaryny
2 łyżki cukru
3 żółtka 
1 cukier waniliowy
2 łyżki jogurtu greckiego lub śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Na pianę: 
3 białka
1 saszetka budyniu waniliowego
100g cukru pudru
Dodatkowo: 
500g agrestu

 Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dodajemy żółtka i margarynę. Zagniatamy ciasto. 1/4 ciasta wkładamy do zamrażarki, resztę do lodówki na ok. 1 godz. Blachę wykładamy papierem do pieczenia (ja nie dawałam papieru, tylko blaszkę wysmarowałam margaryną).
Ciastem z lodówki wylepiamy formę lub trzemy je na tarce i lekko dociskamy do blaszki. Agrest myjemy, odcinamy ogonki i ewentualnie większe owoce kroimy na połówki. Agrest przekładamy na ciasto. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodając powoli cukier i dalej miksując na gładką masę. Na końcu dodajemy budyń. Pianę przekładamy na agrest. Ciasto z zamrażalnika wyjmujemy i trzemy na tarce o dużych oczkach i posypujemy na piankę.
Ciasto pieczemy w 180- 190 stopniach przez ok. 45 min.

Przepis pochodzi z  http://slodkieniebo.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz