środa, 22 lutego 2017

Skubaniec

Skubaniec, inaczej nazywany pleśniakiem, jak kto woli. Długo szukałam odpowiedniego przepisu. Nigdy nie chciało mi się dzielić ciasta, jedną część zostawiać, do drugiej dodawać kakao. Ja lubię proste i szybkie przepisy, bez wymyślania. Ten przepis znalazłam w starym przepiśniku mojej mamy i już wiem, że skubańca zrobię jeszcze nie jeden raz.


3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 cukry waniliowe
5 jajek
1 kostka margaryny
3 łyżki smalcu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
słoik dżemu wiśniowego/porzeczkowego lub owoce

Białka ubić wraz ze szklanką cukru a pozostałe składniki zagnieść jak na kruszonkę.
1/3 ciasta wyłożyć na spód i dokładnie ugnieść. Na ciasto wyłożyć dżem lub owoce. Następnie kolejną część ciasta, ubite białka i pozostałe ciasto. Piec w 180 stopniach do tzw. suchego patyczka.

1 komentarz: