piątek, 7 marca 2014

Sernik nowojorski

Kupiłam sobie nową tortownicę, więc i zaczynam trzaskać wymyślniejsze serniki, a serniczki to ja uwielbiam. Gdy zobaczyłam przepis na ten sernik nowojorski, stwierdziłam, że muszę go wypróbować. Mój sernik nie jest prawdziwym nowojorskim, bo nie ma w sobie cytryny. Nie zrobiłam też spodu z ciasteczek zbożowych, bo zapomniałam je kupić. Zastąpiłam je kruchym ciastem. Wiecie co? Pierwszy raz piekłam sernik w kąpieli wodnej i trochę się tego obawiałam. Zupełnie niepotrzebnie. To chyba ta kąpiel wodna spowodowała, że sernik wyszedł zbity o jednolitej konsystencji. Jest tak syty, że jedna porcja z powodzeniem wystarczy do kawy :)


Kruche ciasto:

1,5 szkl. mąki
0,5 szkl. cukru
1 jajko
125 g margaryny

Z podanych składników zrobić kruszonkę i wysypać na spód tortownicy wyłożony papierem (tortownica o średnicy 24 cm). Ciasto dokładnie ugnieść

Masa serowa:

900 g dwukrotnie zmielonego twarogu (półtłusty)
250 g cukru
3 łyżki mąki pszennej
1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego bądź kilka kropel aromatu waniliowego lub cytrynowego
skórka otarta z jednej cytryny (nie dodawałam)
1,5 łyżeczki soku z cytryny (nie dodawałam)
3 duże jajka
1 żółtko
200 ml kwaśnej śmietany 18% (ja dałam 12%)

Jajka utrzeć z cukrem, dodać śmietanę, ser, mąkę oraz aromat i miksować aż do momentu połączenia się składników. Masę serową wylać na ciasto. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Na samym dole piekarnika umieścić duże naczynie z wrzątkiem. Na środkową półkę dać formę z sernikiem. Piec w tej temperaturze przez 10 minut. Następnie zmniejszyć temperaturę do 110 stopni i piec dodatkowe 30 minut. Tak naprawdę, ja piekłam dłużej, gdzieś ok. godziny. To wszystko zależy od piekarnika. Sernik będzie gotowy gdy wierzch całkowicie będzie ścięty. Sernik zostawić do przestudzenia w piekarniku przy lekko uchylonych drzwiczkach na godzinę.
Sernik powinien mieć polewę, ale ja jej nie robiłam. Z polewą powinien się chłodzić przez następne 12 godzin w lodówce.

Polewa

220 ml kwaśnej śmietany
1 łyżka drobnego cukru
2 łyżeczki soku z cytryny

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, aż masa będzie jednolita.

Przepis pochodzi z TEJ strony

3 komentarze:

  1. to jest tak zwany suchy sernik, tak? wydaje się być ciężki i suchy, do zapchania :)) ja muszę mieć sernik mokry, żeby mnie zachwycił i smakował;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest suchy :) ale owszem, do zapchania :D

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł z tą kąpielą :)

    OdpowiedzUsuń