niedziela, 15 września 2013

Przecier pomidorowy

Moja mama co roku robi przecier pomidorowy, ale nie podchodzi mi on. Psuje smak pomidorówki i dla mnie nie nadaje się też do innych potraw. Co się dziwić. Mama pomidory przepuszcza jedynie przez maszynkę i trochę gotuje. Przez co przecier ma w sobie pestki, co mnie bardzo denerwuje. 
Ja zrobiłam swój. Przecierany i bardziej pomidorowy. Sami spróbujcie.

 

6 kg pomidorów
30 g soli
1 łyżka pieprzu
30 g cukru


Pomidory pokroić w ćwiartki i gotować przez godzinę. Następnie zmiksować blenderem i przetrzeć przez sito. Ponownie wlać do garnka, przyprawić i gotować przez kolejne pół godziny. Gotowy przecier przelać do słoików i pasteryzować przez 15-20 minut.

Przepis pochodzi z TEJ strony

1 komentarz:

  1. Moja mama też nie przeciera pomidorów, ale jakoś te pestki mi nie przeszkadzają. Ale zupa z takiego domowego przecieru to jest niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń